در اینجا چگونه می توانیم به راهنمایی و محافظت از بومیان دیجیتال در دوران بلوغ کمک کنیم
Gen Z – نسلی که بین 1997 تا 2012 متولد شد – اولین نسلی است که به عنوان بومیان دیجیتالی واقعی رشد کرده است. آنها هرگز در زمانی بدون اینترنت زندگی نکرده اند. برخی هرگز در زمانی بدون YouTube زندگی نکرده اند. تلفن ها همیشه چیزی بوده اند که با خود حمل می کنید ، نه چیزی که در خانه یا محل کار به دیوار وصل شده باشد. و رسانه های اجتماعی فقط بخشی از نوجوانی است.
اما علیرغم (یا شاید به دلیل) این واقعیت که این جوانان آنلاین رشد کرده اند ، به نظر نمی رسد که ژنرال Z به اندازه نسل های قدیمی نگران حریم خصوصی و امنیت آنلاین باشد. به به عنوان مثال ، طبق یک نظرسنجی جهانی در سال 2021 که توسط Avast و YouGov انجام شد ، تنها 23 درصد از افراد بین 18 تا 24 سال نگران سرقت یا هک شدن رمزهای عبور خود هستند ، در حالی که 33 درصد از افراد 65 سال به بالا.
در واقع ، تنها حوزه حریم خصوصی و امنیت آنلاین که جوان ترین نسل نسبت به قدیمی ترین نسل به آن اهمیت می دهند ، ترس از هک شدن وب کم آنها است که به ترتیب 16 تا 3 درصد است.
در حالی که بدون شک دلایل زیادی برای این امر وجود دارد – درک عمیق تر پیامدها در سنین بالاتر – روزی 17 ساله به Avast می گوید که بزرگ شدن آنلاین باعث ترس او (19459008) نه بیشتر شده است.
"I واقعاً به بیرون آمدن اطلاعاتم اهمیتی نمی دهید. "روزی می گوید. "مانند گذشته ، من به گوگل و اینستاگرام اجازه می دهم گذرواژه های من را برای راحتی ذخیره کنند. من واقعاً به آن فکر نکرده ام زیرا در زندگی با اینترنت بزرگ شده ام – این برای من چیز جدیدی نیست. این فقط چیزی است که من به نوعی رشد کردم. این سه حوزه ، شاید شگفت آور نباشد ، روش هایی که Gen Z بیشتر از اینترنت استفاده می کند را در بر می گیرد. به عنوان مثال ، 65 درصد از افراد 18 تا 24 ساله از رسانه های اجتماعی "چندین بار در روز" استفاده می کنند و 78 at حداقل یک بار در روز به رسانه های اجتماعی مراجعه می کنند. برای مقایسه ، تنها 36 درصد از افراد 65 ساله و بالاتر روزانه چند بار از رسانه های اجتماعی استفاده می کنند.
یکی از اقدامات محرمانه ای که روزی انجام می دهد ، ایجاد "finsta" است ، که به معنای "اینستاگرام جعلی" است که با نام اصلی او مرتبط نیست. Finstas در Gen Z محبوب است زیرا فضایی را ایجاد می کند که در آن جوانان می توانند عکس های شخصی بیشتری را بدون نگرانی در مورد والدین یا معلمان یا افرادی که دیدن آنها را دوست ندارند ارسال کنند.
Rosie می گوید: "این یک پلتفرم خصوصی تر است ، اما من حدس می زنم هنوز عمومی است." "که به نوعی یک چیز متناقض است. مردم هنوز هم توجه می خواهند اما نمی خواهند گروهی از مردم آن را ببینند. در بزرگ. وقتی از وی س askedال می شود که آیا عبارت "اینترنت برای همیشه است" را می داند ، می گوید: "من صادقانه به آن فکر نمی کنم زیرا باعث ترس من می شود." او ادامه می دهد: "من فکر می کنم بسیاری از افراد هم سن و سال من این را می دانند ، اما این چیزی است که یک پیر می گوید."
وقتی صحبت از ردیابی و جمع آوری داده ها توسط وب سایت ها و شرکتها ، روزی چندان نگران جمع آوری اطلاعات شخصی شرکتهای بزرگی مانند گوگل نیستند. تنها چیزی که او در تنظیم آن سختگیرانه عمل می کند ، داده های موقعیت مکانی است که او "قطعاً به آنها نه می گوید ، مگر اینکه این موضوع مربوط به نقشه های گوگل باشد."
"من او ترجیح می دهد تبلیغات برای گریم داشته باشد تا فیلم های ترسناک. " "وقتی واقعاً به آن فکر می کنم ، کمی وحشتناک است. اما آنقدر ترسناک نیست که بتواند در این مورد کاری انجام دهد. "
خواندن بیشتر: ژنرال Z باید کلاه سطل Y2K را کنار بگذارد و در عوض این کار را انجام دهد
لورن ، 22 ساله ، بیشتر از رزی از ردیابی داده ها ناراحت است. او به آواست می گوید که تجربه دیدن یک تبلیغ در رسانه های اجتماعی پس از صحبت در مورد محصول با یک دوست ، فقط تهاجمی نیست ، بلکه آزاردهنده است. لورن می گوید: "چگونه آنها این را می دانند؟" از کودکی به او وارد شده است
"این شبیه ساز ترسناک به ما نشان داده شد که در آن شخص دیوانه می تواند عکس شما را بگیرد و تمام این اطلاعات را برای تعقیب شما بدست آورد." "پس از آن ، با درخواست برای کالج ها و سپس مشاغل ، می خواستم مطمئن شوم که پروفایل من کاملاً خصوصی است."
بنابراین ، برای بومیان دیجیتال ، به نظر می رسد "حریم خصوصی آنلاین" بیشتر به حریم خصوصی در محافل اجتماعی و خانوادگی آنها مربوط می شود تا به حریم خصوصی شرکت ها ، دولت یا مجرمان سایبری. این امر زمانی منطقی به نظر می رسد که بدانید تصور کردن یک "دیگری" بی شکل با دانستن همه چیز درباره شما چقدر دشوار است. درک این مطلب که یک "تعقیب کننده مخوف" اطلاعات شما را دارد بسیار ساده تر است تا اینکه اگر دولت یا شرکتی این اطلاعات را دارد.
اما فقط به این دلیل که Gen Z نگران حریم خصوصی و امنیت آنلاین نیست یعنی نباید باشند جرایم سایبری – از نقض داده ها تا حملات فیشینگ تا سوء استفاده از فناوری – سال به سال به طور مداوم در حال افزایش است. در حقیقت ، FBI دو برابر در مورد جنایات سایبری گزارش شده در سال 2020 در مقایسه با سال 2019 گزارش داد. دنیای دیجیتالی که Gen Z در آن رشد کرده است به اندازه دنیای فیزیکی خطرات زیادی را در گوشه های پیکسلی کمین کرده است.
شاید مهمترین دلیلی که ما به عنوان یک جامعه می توانیم برای محافظت از کودکان در برابر این خطرات تلاش کنیم ، ارتقای سواد سایبری است. تجربه لورن بیانگر این واقعیت است که آموزش درون مدرسه ای بر این مسئله تأثیر می گذارد ، حتی اگر تاکتیکی که او تجربه کرده شبیه برخی از تاکتیک های "مستقیم ترسیده" است که در کلاس های آموزش بهداشت قدیمی استفاده می شود. [19659005] برنامه خود Avast ایمن باشید آنلاین در جمهوری چک به آموزش بیش از 3000 دانش آموز مدرسه کمک کرده است ، حتی منجر به شناسایی بچه های 12 ساله در کلاهبرداری های اینترنتی و گزارش آنها شده است. این برنامه ها مانند این است که بومیان دیجیتال را در حین بزرگسالی راهنمایی و محافظت می کند.
