تجربه اخیر من این واقعیت را برجسته می کند که ما بر داده های شخصی خود کنترل نداریم
در داستان های قبلی خود درباره کارگزاران داده ، به شما گفتیم که چرا مهم است که از داده های جمع آوری شده آگاهی داشته باشید و چه کسی آنها را جمع آوری می کند . برای ایمنی خود ، باید بدانید که کارگزاران داده در واقع چه چیزهایی را جمع آوری می کنند ، کدام نوع داده مورد توجه است و چگونه آنها اطلاعات جمع شده شما را می فروشند.
مطالعه بیشتر:
داده های شما برای فروش است از کارگزاران داده های انتخاباتی
به روزرسانی در مورد حریم خصوصی داده ها و قانون حمایت از آن
اخیراً ، سعی کردم داده های خودم را حذف کنم و متوجه شدم که این یک سوراخ خرگوش آنلاین بسیار ناامید کننده است. متوجه خواهید شد که هر یک از این کارها تقریباً غیرممکن است و متأسفانه این کار از روی قصد و طراحی صورت می گیرد: آنها توسط گیگابایت شارژ می شوند و به دلیل دقیق بودن به آنها پرداخت نمی شود. و به آنها چیزی پرداخت نمی کنید ، بنابراین در واقع مشتری نیستید. شما فقط یک قربانی ناخواسته هستید
همچنین شرکت حقوقی وجود دارد که می توانند در این روند به شما کمک کنند . اما با توجه به اینکه آنها هزینه نگهدارنده 3500 دلاری را دریافت می کنند ، شاید بخواهید ابتدا این کار را خودتان انجام دهید.
اعتبار تصویر: David Strom
من تلاش خودم را با ارسال درخواست حذف داده هایم به سه محل Epsilon ، Experian و Intelius آغاز كردم. من اینها را تا حدودی به صورت تصادفی انتخاب کردم ، اما این سه نفر ایده خوبی را در مورد اینکه در چه کاری قرار دارید به شما می دهد. اپسیلون 45 روز می خواست تا گزارش رایگان برای من ارسال کند ، در حالی که اینتلیوس 25 دلار برای دسترسی یک ماهه به گزارش "کامل" من می خواست. می توانستم تیزر آنچه را که آنها جمع کرده اند ببینم ، اما برای دریافت کالاها باید پول را تسویه حساب کنم. حتی با ناراحتی بیشتر ، آنها روزها بعد با درخواستهای طاقت فرسا به کانال پیام من اسپم کردند.
Experian به من گزارش اعتبار رایگان داد ، زیرا آنها همچنین یکی از چهار آژانس اعتباری هستند و آنها همچنین یک اسکن وب تاریک را ارائه دادند. اما بیایید به روند حذف آنها برگردیم. نگاهی به ورودی "همچنین به عنوان شناخته شده" اینجا – که "دیویس استروم" است و چرا او در گزارش من نشان داده می شود؟
مشاهده خواهید کرد که سه آدرس نیز در اینجا نشان داده شده است. موردی که من آن را سیاه نکردم آدرس دفتر سابق همسرم است. نمی دانم چرا اینجا نشان داده می شود. من با دفتر او کاری نداشتم ، غیر از اینکه گاهی اوقات به او سر بزنم. و سپس ، در پایین صفحه نمایش ، یک سوال وجود دارد که آیا همه چیز درست است؟ متأسفانه ، هیچ دکمه ای برای کلیک کردن وجود ندارد تا در واقع در مورد آن کاری انجام شود.
برای هر دو کارگزار ، من باید هویت خود را با تاریخ تولد و برخی حقایق از تاریخ اعتبارم تأیید کنم. این موضوع مرا تا حدی عصبی کرد: آیا من فقط جزئیات بیشتری را برای بهره برداری از آنها ارائه می دادم؟ در اینجا مثالی آورده شده است که در زیر نشان داده شده است.
اعتبار تصویر: David Strom
اگر از پاسخ های صحیح مطمئن نیستید ، برای رفتن به مراحل بعدی مشکل خواهید داشت. خوشبختانه من توانستم این مرحله را پشت سر بگذارم. آخرین سوال مضحک است: اگر کسی تاریخ تولد شما را می داند ، باید بتواند علامت ستاره شما را بفهمد.
بعد از اینکه این فرآیند را به دست آوردید ، بیشتر اطلاعاتی که Experian ارائه داد چیزهایی بود که من قبلاً می دانستم ، مانند آدرس های ایمیل فاش شده توسط نقض های مختلفی که مدتها پیش از آنها مطلع شدم. اما برخلاف سرویس هایی که من را از آن گذرواژه های درز کرده مطلع می کنم ، این رمزهای عبور رمز عبور را نشان نمی دهد. این برنامه از این به عنوان برنامه آزمایشی برای انجام آزمایش آزمایشی رایگان محصول شناسایی اسکناس خود استفاده می کند که برای شروع آزمایش 30 روزه به کارت اعتباری نیاز دارد. یاک.
تاکنون ، می توانید ناامیدی من را درک کنید. اما خوشبختانه کارگزاران DIY و گران قیمت تنها گزینه حذف داده های شما نیستند. ابزارهایی مانند Avast BreachGuard با تلاش بسیار کمتری می توانند سعی کنند شما را حذف کنند. این ابزارها چند روز به طول می انجامد و در پس زمینه کار می کنند و ممکن است مستقیماً از کارگزاران مطلع شوید که آنها روی درخواست شما کار می کنند.
یکی از اولین دلالانی که برای من ایمیل ارسال کرد ، LexisNexis بود ، که به من گفت پردازش و "سرکوب اطلاعات شما از محصولات و خدمات ما" درخواست من حداکثر 30 روز طول می کشد. (مشکلی نیست ، من منتظر می مانم.) آنها همچنین اظهار داشتند که نمی توانند تضمین کنند که این سرکوب کامل خواهد بود – "این امکان وجود دارد که اطلاعات شخصی در آینده در محصولات ما دوباره وارد شود."
متأسفانه ، این تجربه این واقعیت را برجسته می کند که ما بر اطلاعات و داده های شخصی خود کنترل نداریم. تا زمانی که قانون برای حمایت از مصرف کنندگان ، حتی با استفاده از یک ابزار حذف خودکار تصویب و اجرا نشود ، فقط می توانید کارهای زیادی را انجام دهید.
