الفبای نتایج مالی سه ماهه خود و همچنین سال تقویم 2019 را منتشر کرد. این شرکت سرمایه گذاران را با اظهارنامه درآمدی 162 میلیارد دلاری ، که 18٪ نسبت به سال گذشته افزایش می یابد ، راضی کرد. جالب تر این است که الفبای و مدیر ارشد مالی گوگل ، روت پورات ، برای اولین بار در یوتیوب چه مقدار پول را به طور عمومی به اشتراک گذاشت. تاکنون ، این شرکت پارامترهای مالی خدمات را به طور رسمی افشا نکرده است.
برای اولین بار در حدود 14 سال ، هنگامی که گوگل در سال 2006 این بستر را با قیمت 1.65 میلیارد دلار خریداری کرد ، می فهمید که این خدمات چقدر سودآور است. معلوم است که محبوب ترین پلت فرم ویدیویی حدود 10٪ از درآمد سالانه Google را تشکیل می دهد. به این ترتیب ، یوتیوب در 12 ماه گذشته حدود 15 میلیارد دلار درآمد ایجاد کرده است.
با مقایسه ، این شش برابر بیشتر از تجارت Twitch آمازون است ، و همچنین یک پنجم درآمد تبلیغاتی فیس بوک
YouTube توسط 20 میلیون کاربر پرداخت شده با اشتراک های YouTube Premium و YouTube Music Premium به طور فعال استفاده می شود ، در حالی که بیش از 2 میلیون نفر با خدمات تلویزیون خود سرگرم می شوند. الفبای مشخص کرد که کلیه درآمدهای حاصل از این محصولات در صورت "مالی" در صورتهای مالی اعلام شده است. درآمد سه ماهه گذشته 5.3 میلیارد دلار درآمد ، از جمله بخش سخت افزار تولید تلفن های هوشمند پیکسل و بلندگوهای هوشمند Google Home نشان داد.