فیس بوک مجددا تأیید کرد که دروغ و دروغ و اطلاعات گمراه کننده در تبلیغات سیاستمداران را ممنوع نمی کند. این شرکت علی رغم انتقادهای فراوان و مواضع مخالف سایر غول های فناوری اطلاعات ، در این زمینه محکم است.
در وب سایت خود فیس بوک اعلام کرده است که اعتقاد ندارد تصمیم گیری در مورد تبلیغات سیاسی توسط شرکت های خصوصی باید اتخاذ شود. درعوض ، فیس بوک پیشنهاد می کند آیین نامه هایی را ایجاد کند که همه از آن پیروی کنند و امیدوار است که هرچه سریعتر این اتفاق بیفتد.
اما تا آن زمان ، شبکه اجتماعی به دنبال تعادل بین شفافیت و آزادی مصرف کننده خواهد بود. بنابراین ، تبلیغات را محدود نمی کند ، اما گزینه ها و ویژگی های بیشتری را در اختیار کاربران قرار می دهد تا با محتوائی که مایل به دیدن آنها نیستند ، تبلیغات را محدود و مسدود کنند.
فیس بوک همچنین اظهار داشت که همه اینها به این معنی نیست که سیاستمداران حق دارند هر آنچه را که می خواهند در تبلیغات خود بنویسند. آنها باید از قوانین شبکه اجتماعی که قبلاً معرفی شده اند پیروی کنند و از زبان متنفر ، تهدید به رای دادن یا عدم رای دادن و غیره استفاده نکنند. این شرکت می گوید که به طور مرتب تبلیغات سیاسی را نقض می کند که این سیاست ها را نقض می کند.